15 Nisan 2012 Pazar

Bahreyn İzlenimlerim

Bahreyn’e ilk ve şu ana kadar tek sefer olmak üzere Mart 2006’da gittim.  Üstelik Dubai üzerinden günübirlik bir program ile, müşteri ziyaretleri için.  İzlenimlerim:

·         Nüfusu 600.000 kişiye yakın küçük bir körfez ülkesi, 

·         Dubai’ye göre çok daha az yabancı çalışan gördüm.  Gerçi ziyaret ettiğim fabrikalarda yine oldukça fazla Asyalı vardı.  Ancak yerel halk ile günlük hayatta daha fazla karşılaştım, 

·         Fakir olup çalışan Bahreynliler de var.  Örneğin kullandığımız taksinin şöförü Bahreynli idi, bu Dubai’de asla ama asla karşılaşamayacağınız bir durum, 

·         Havalimanı nispeten eski, ama temiz ve kullanışlı idi,

·         Vizesiz gittim, pasaport kontrolünde bana Avrupalı muamelesi yaptılar, iki hafta kalış izni verdiler, Lübnan vatandaşı arkadaşıma ise 72 saat kalış izni verip, benden alldıkları ücretin iki katını uyguladılar,

·         Bahreyn merkezli Gulf Air ile uçtum, olumlu izlenim edindim,

 Faaliyet gösterdiğim sektör sebebi ile körfez ülkelerine yolum düşmedi.  Küçük ve zengin ülkeler izlenimi aldım.  Turist olarak gitmemi düşündürecek hiç bir şeyde duymadım.  Örneğin Bahreyn’e turist olarak gitmeyi hiç düşünmedim.  Körfez ülkelerinden seyahatler esnasında en çok karşıma çıkanlardan birisi Katar oldu.  Hem yatırım yaptıkları havayolları ile, hem de spora büyük önem verdikleri için, havalimanlarında bir çok kez Katar milli takımlarına denk geldim. 

Günümüzde Arap Baharından dolayı Bahreyn çok sık gündeme geliyor.  Halk ile yönetim çok sık karşı karşıya geldi.  Halkın çoğunluğunu teşkil eden Şiilerin arkasında İran, yönetimi elinde bulunduran Sünnilerin arkasında ise Suudi Arabistan ve körfez ülkeleri duruyor.  Bakalım olaylar ne zaman ve nasıl durulacak?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder