22 Nisan 2012 Pazar

Şam'da Lokanta "Beit Jabri" Pastane "Semiramis"

Şam (Cham) ismi aslında Arapça da Lübnan, Suriye, Ürdün ve hatta bir kısım Irak’ı da içine alan bölgenin, ya da eski ülkenin adı imiş.  Biz şehre Şam diyoruz.  Araplar ise şehre Damas diyor, İngilizce de ise Damascus olarak geçiyor.  Çok tarihi bir şehir, Romalılar, Bizanslılar, Emeviler, Osmanlılar bu şehirde hüküm sürmüş önemli imparatorluklar arasında.  



Görülmesi gereken birçok yer var, başta kale ve Emevi Cami gibi.  Türklerin ilgisini çekebilecek yerler arasında Kanuni Sultan Süleyman tarafından yaptırılan 500 yıllık Cami, Medrese, Külliye ile etrafındaki dükkanlar var. Şam’a gitmişken, şehri çevreleyen dağlara çıkmadan ve şehre tepeden bakmadan dönmek olmaz.   

Şam’da tarihi, turistik ama aynı zamanda yerel ve leziz yemekleri tadabildiğim çok eski bir konağı ziyaret etmiştim.  Jabri House (Beit Jabri) isimli bu konak, 18nci yüzyılın başlarında yapılmış (www.jabrihouse.com) ve ilginç bir hikayesi var.

Tabi Semiramis’i de anlatmalıyım.  Meşhur kuru baklava ve tatlı markası.  Suriye’de genelde tatlı, kuru baklava dükkanları bulmak mümkün ama bu alanda markalaşmış olan Semiramis.  Güzel kutuları ve özenli paketlemeleri ile, buradan eve götürebilecek güzel bir hediye oluyor. 

Ben gerek Şam’ı gerekse Halep’i çok sevdim.  Öncelikle yemeklerini beğendim.  Hem leziz, hem taze, hem de ucuz.  Çok çeşit var.  Organik.  Sokaklar taze meyve suyu dükkanları ile dolu.  Bir o kadarda pastane, tatlı dükkanları var. 

Sonra her iki şehirde tarihi dokusunu koruyor ve biz Türklere hitap ediyor. Şehirler son derece güvenli.  İnsanlar sıcakkanlı, yardımsever.  Türklere karşı özellikle ilgililer. 

Şam kapalıçarşısında, atasözümüze istinaden kayısı ararken bir de ne göreyim:  Malatya kayısısı. 

Suriye’de turist olmanın dezavantajları arasında ilk aklıma gelen trafik problemidir.  Evet, Trafik ne yazık ki kötüdür.  Bir de Arapça konuşmadan gezmek zor olabilir.

Otel olarak hem Halep, hem Şam’da Dedeman otellerini önerebilirim.  Her ikisinin de yeri güzel, özellikle Şam’daki Dedeman’ın.  Ancak Suriye'deki son olaylardan sonra bu iki otelin devletleştirildiğini duymuştum.  Bu notları yazarken Dedeman web-sitesini kontrol ettim ve her iki otelinde listede olmadığını gördüm, yazık, büyük yatırımlardı.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder